Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία ταξιδίων χαμηλού κόστους Transavia σταμάτησε να πουλάει χορτοφαγικά λουκάνικα στα αεροσκάφη της, επειδή η πλειονότητα των πελατών δηλώνει με τις αγορές της ότι προτιμά να τρώει κρέας.
Από τις 5 Δεκεμβρίου 2023, το χορτοφαγικό σνακ, που παράγεται από το Vegetarian Butcher της Unilever, αντικατέστησε το παραδοσιακό – και δημοφιλές – ρολό λουκάνικου στο μενού της αεροπορικής εταιρείας με ένα χορτοφαγικό.
Τώρα ο αερομεταφορέας ισχυρίζεται ότι η μετάβαση στο «βιώσιμο αλλά εξίσου νόστιμο» υποκατάστατο κρέατος δεν άρεσε στους επιβάτες, οι οποίοι αποδείχθηκε ότι προτιμούν τη γεύση του πραγματικού κρέατος από το τόφου που αναμειγνύεται με φασόλια, φακές, ξηρούς καρπούς, σπόρους, πηκτικά μεθυλοκυτταρίνη και καραγενάνη, σπορέλαια, χρωστικές και τεχνητές γεύσεις.
Εκπρόσωπος της Transavia δήλωσε ότι η απόφαση να αφαιρεθεί η χορτοφαγική παραλλαγή από το μενού οφειλόταν στην προκύπτουσα διαφορά προσφοράς και ζήτησης.
«Προσαρμόζουμε το μενού μας στο αεροσκάφος ανάλογα με τις επιθυμίες των επιβατών μας», δήλωσαν.
Η αεροπορική εταιρεία πρόσθεσε ότι δεν πιστεύει ότι η επιστροφή στην επιλογή του κρέατος θα είχε σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.
«Το να πετάμε τα μη πωληθέντα χορτοφαγικά ρολά λουκάνικου δεν είναι επίσης βιώσιμο», σημείωσε ο εκπρόσωπος.
Πριν από τη μετάβαση σε χορτοφαγικά σνακ, η αεροπορική εταιρεία πωλούσε 15.000 έως 20.000 παραδοσιακά ρολά λουκάνικου ανά μήνα, με τις πωλήσεις αυτές να καταρρέουν μετά τη μετάβαση.
«Με τη χορτοφαγική παραλλαγή, δεν πλησιάζαμε ούτε κατά διάνοια να το πετύχουμε αυτό», παραδέχτηκε ο εκπρόσωπος της Transavia.
Η κίνηση αυτή έρχεται σε κάποια αντίθεση με την πολιτική του αεροδρομίου Schiphol, το οποίο θέλει το 60% των τροφίμων και των γαλακτοκομικών προϊόντων που προσφέρει να είναι φυτικής προέλευσης μέχρι το 2030 για λόγους πράσινης ατζέντας.
Αυτό σημαίνει ότι η ποσότητα των προσφερόμενων προϊόντων με βάση το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά θα μειωθεί σημαντικά.
Η πολιτική αυτή ευθυγραμμίζεται με τις πρωτοβουλίες της προηγούμενης προοδευτικής ολλανδικής κυβέρνησης, η οποία υποστήριζε μια «πρωτεϊνική μετάβαση». Έθεσε έναν φιλόδοξο στόχο για το 2030: το 40% το πολύ της καταναλισκόμενης πρωτεΐνης θα πρέπει να προέρχεται από ζωικές πηγές, ένας στόχος που αρκετές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν δεσμευτεί να υποστηρίξουν.
Επί του παρόντος, περίπου το 60 τοις εκατό της πρωτεΐνης που καταναλώνεται είναι ζωικής προέλευσης.
Πηγή: Brussels Signal