Η Japan Tobacco International (JTI) αναδείχθηκε ως η μόνη μεγάλη καπνοβιομηχανία μεταξύ των τριών κορυφαίων που σημείωσε αύξηση στις αποστολές τσιγάρων, αποστέλλοντας πέρυσι πάνω από 531 δισεκατομμύρια καύσιμα τσιγάρα, γράφει το Bloomberg
Η εταιρεία, γνωστή για εμπορικά σήματα όπως τα Winston και Camel, ανέφερε αύξηση 2,3% στον συνολικό όγκο των τσιγάρων καύσης για το 2023, όπως αποκαλύφθηκε στα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της μητρικής της εταιρείας Japan Tobacco.
Αντίθετα, οι ανταγωνιστές Philip Morris International Inc. και British American Tobacco Plc παρουσίασαν μείωση του όγκου των τσιγάρων. Η Philip Morris, κατασκευάστρια των τσιγάρων Marlboro, σημείωσε μείωση 1,3% με περίπου 613 δισεκατομμύρια τσιγάρα που διατέθηκαν, ενώ η British American Tobacco διέθεσε περίπου 555 δισεκατομμύρια τσιγάρα, σημειώνοντας πτώση 8,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η απόκλιση στους όγκους υπογραμμίζει τη διακριτή στρατηγική της JTI, η οποία επικεντρώνεται στα παραδοσιακά τσιγάρα, ενώ οι ανταγωνιστές διαθέτουν πόρους σε εναλλακτικά προϊόντα, όπως τα vapes, ο θερμαινόμενος καπνός και τα σακουλάκια νικοτίνης. Ο Οικονομικός Διευθυντής της JTI, Βασίλης Βωβός, απέδωσε την απόκλιση στη μακροχρόνια στάση της εταιρείας και τόνισε τη δέσμευσή τους για αύξηση του μεριδίου αγοράς στα παραδοσιακά τσιγάρα, ιδιαίτερα με μάρκες όπως η Winston και η Camel.
Παρά τη βραδύτερη υιοθέτηση προϊόντων μειωμένου κινδύνου, όπως οι συσκευές θερμαινόμενου καπνού Ploom και τα σακουλάκια νικοτίνης Nordic Spirit, η JTI είδε αύξηση του όγκου κατά 11% και αύξηση των εσόδων κατά 8,3% από αυτές τις εναλλακτικές λύσεις το 2023. Αντίθετα, η PMI, κατασκευάστρια του θερμαινόμενου καπνού IQOS, είδε τα έσοδα χωρίς καπνό να αυξάνονται κατά 12% κατά την ίδια περίοδο, με στόχο να μεταφέρει το ήμισυ των εσόδων της σε εναλλακτικές λύσεις χωρίς καπνό μέχρι το 2025.
Ενώ ο παγκόσμιος αριθμός των καπνιστών τσιγάρων μειώνεται, η JTI αντιμετώπισε σημαντική πτώση του όγκου στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποδίδοντάς την στις αυξήσεις των τιμών που οφείλονται στον ειδικό φόρο κατανάλωσης και στο τέλος των τάσεων που προκαλούνται από πανδημίες και ενισχύουν τα ποσοστά καπνίσματος και τις εγχώριες αγορές.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι τα εναλλακτικά προϊόντα της JTI, ιδίως το Ploom, πρέπει να οδηγήσουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, αν και ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προκλήσεις στην αντιμετώπιση του καθιερωμένου ανταγωνισμού. Η Japan Tobacco αναμένει ότι τα λειτουργικά κέρδη θα μειωθούν το 2024, ενώ η κερδοφορία για το Ploom αναμένεται μέχρι το 2028.
Εν τω μεταξύ, η British American Tobacco ανέφερε κερδοφορία για τα εναλλακτικά προϊόντα της νωρίτερα από το αναμενόμενο, συμπεριλαμβανομένων των ατμών Vuse και των σακουλιών νικοτίνης Velo, σηματοδοτώντας την αλλαγή του τοπίου στον κλάδο του καπνού.
Πηγή: Voice Of Europe