Στο επίκεντρο έρευνας των ιταλικών εισαγγελικών αρχών βρίσκεται πλέον ο καπετάνιος του σουπεργιότ Bayesian, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ. Το Bayesian βυθίστηκε την περασμένη εβδομάδα ανοιχτά του Παλέρμο, κατά τη διάρκεια ισχυρής καταιγίδας, με αποτέλεσμα τον θάνατο του ιδιοκτήτη, βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς και άλλων έξι ανθρώπων.
Ο Τζέιμς Κάτφιλντ, 51 ετών, υπήκοος Νέας Ζηλανδίας, ερευνάται για ανθρωποκτονία και ναυάγιο, ανέφεραν οι εφημερίδες La Repubblica και Corriere della Sera. Οι δικαστές μίλησαν με τον Κάτφιλντ την Κυριακή για δεύτερη φορά μέσα σε μία εβδομάδα, σύμφωνα με τη La Repubblica, ανακρίνοντας τον για περισσότερες από δύο ώρες. Αναφέρθηκε επίσης ότι οι εισαγγελείς μπορεί να ερευνήσουν και ένα μέλος του πληρώματος που ήταν σε υπηρεσία όταν ξέσπασε η καταιγίδα και επέζησε του περιστατικού.
Το Bayesian, σούπεργιοτ υπό βρετανική σημαία μήκους 56 μέτρων, μετέφερε 22 άτομα όταν αναποδογύρισε και βυθίστηκε τη Δευτέρα μέσα σε λίγα λεπτά αφού χτυπήθηκε από την καταιγίδα λίγο πριν την αυγή, ενώ ήταν αγκυροβολημένο στα βόρεια της Σικελίας. Δεκαπέντε άτομα επέζησαν, μεταξύ των οποίων και η σύζυγος του Λιντς, της οποίας η εταιρεία ήταν ιδιοκτήτρια του Bayesian. Η 18χρονη κόρη του Λιντς, Χάνα, ήταν ανάμεσα σε αυτούς που έχασαν τη ζωή τους.
Ενώ το σκάφος χτυπήθηκε από ένα ξαφνικό μετεωρολογικό φαινόμενο, είναι πιθανό ότι διαπράχθηκαν εγκλήματα πολλαπλής ανθρωποκτονίας και πρόκλησης ναυαγίου εξ αμελείας, δήλωσε το Σάββατο ο επικεφαλής της εισαγγελίας του Termini Imerese, Αμπρότζιο Καρτόζιο.
Σύμφωνα με τη ναυτική νομοθεσία, ο καπετάνιος φέρει πλήρη ευθύνη για το πλοίο, το πλήρωμα και όλους όσους βρίσκονται εν πλω. Ο Κάτφιλντ και τα οκτώ επιζώντα μέλη του πληρώματος δεν έχουν κάνει ακόμα καμία δημόσια δήλωση σχετικά με την καταστροφή.
«Το Bayesian κατασκευάστηκε για να μπορεί να πλέει σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες», δήλωσε ο Φράνκο Ρομάνι, ναυτικός αρχιτέκτονας που συμμετείχε στην ομάδα που το σχεδίασε, σε συνέντευξη που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα στην εφημερίδα La Stampa. Υποστήριξε ότι είναι πιθανό το σκάφος να είχε πάρει νερό από ένα πλαϊνό άνοιγμα που έμεινε ανοιχτό.
Ο Ρομάνι είπε ότι το πλήρωμα υποτίμησε την κακοκαιρία και ότι θα έπρεπε να είχαν βεβαιωθεί ότι όλες οι ανοίγματα είχαν κλείσει και ότι η άγκυρα είχε αφαιρεθεί πριν η καταιγίδα χτυπήσει το σκάφος.
Πηγή: reuters.com
Πηγή: athina984.gr