Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024

Τρεις φορές πάνω οι τιμές από το χωράφι στο «ράφι»- Kατά 240% ακριβότερα πωλείται το μαρούλι

Ημερομηνία:

Έως και τρεις φορές υψηλότερη είναι η τιμή των προϊόντων που αποτυπώνεται στο ράφι, συγκριτικά με αυτήν που πουλάει ο παραγωγός στο χωράφι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα κολοκυθάκια, που ενώ φεύγουν από τους παραγωγούς στα 80 λεπτά το κιλό, ο καταναλωτής καταλήγει να τα πληρώνει ακόμη και 2,4 ευρώ.

Με υψηλό διψήφιο ρυθμό της τάξεως του 15% εξακολουθούν να τρέχουν οι ανατιμήσεις σε φρούτα και λαχανικά, παρά το γεγονός ότι το κόστος παραγωγής έχει μειωθεί σε ετήσια βάση κατά 5,2%.

Οι ντομάτες φεύγουν από το χωράφι στα 80 λεπτά το κιλό, στην χονδρική πωλούνται στα 1,3 ευρώ και φτάνουν στο ράφι στα 2 ευρώ το κιλό, με την «ψαλίδα» να διαμορφώνεται στο 152,5%. Κατά 240% ακριβότερα σε σχέση με την τιμή παραγωγού αγοράζουν οι καταναλωτές το μαρούλι, το οποίο ξεκινά τη «διαδρομή» του από τα 20 λεπτά το τεμάχιο, διατίθεται στη χονδρική στα 35 λεπτά και στη λιανική η τιμή του αγγίζει τα 68 λεπτά.

Το 160% φτάνει η ψαλίδα των τιμών στο μπρόκολο, με τον παραγωγό να πουλάει το προϊόν στο 1 ευρώ το κιλό και οι καταναλωτές να το αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ στα 2,6 ευρώ το κιλό. Αντίστοιχα, τα μήλα στάρκιν φεύγουν από το χωράφι στα 60 λεπτά το κιλό, φτάνουν στη χονδρική στα 1,10 ευρώ και στα ράφια κοστίζουν 1,45 ευρώ το κιλό.

Πέρα από τη μειωμένη παραγωγή λόγω της κλιματικής κρίσης, οι παραγωγοί καταγγέλλουν κερδοσκοπικά παιχνίδια από τους μεσάζοντες, οι οποίοι «φουσκώνουν» τις τιμές για τον τελικό καταναλωτή.

Οι αλυσίδες της τελικής διανομής έχουν μπορέσει κι έχουν επηρεάσει όλη την αλυσίδα παραγωγής, από τον παραγωγό, τον ενδιάμεσο, τον μεταποιητή, τα logistics κι όλα αυτά κι έτσι επιβάλλουν μια τακτική.

«Ο λόγος που βλέπουμε αυτή τη σταθερότητα υψηλών τιμών έχει να κάνει με τη σημαντική ανεπάρκεια αυτών των προϊόντων και γι' αυτό το λόγο η αύξηση της τιμής αντανακλά την έλλειψη ποσοτήτων διαθέσιμων στην αγορά» τονίζει ο Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος.

Με στόχο να μπει φρένο στις πλασματικές επιστροφές δήθεν ελαττωματικών προϊόντων, μέσω των οποίων μειώνονται τεχνητά οι τιμές, το υπουργείο Ανάπτυξης από 1η Μαρτίου υποχρεώνει τα σούπερ μάρκετ να πωλούν τα φρέσκα φρούσκα και λαχανικά, τα κρεατικά και τα ψάρια σε καθαρές τιμές και περιορίζει τα πιστωτικά τιμολόγια σε ποσοστό έως 3%.

Newsroom
Newsroomhttps://newsfire.gr
Το NewsFire.GR είναι μία ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε με την ελπίδα ότι τα ΜΜΕ θα ξαναβρούν την πραγματική τους ταυτότητα που δεν είναι άλλη από την ενημέρωση του κοινού για τα πραγματικά διακυβεύματα των καιρών μας. Η δημοσιογραφία και η πολιτική ανάλυση οφείλουν να ελέγχουν και όχι να υπηρετούν την εξουσία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Εγγραφή

Πρωτοσέλιδα

Δημοφιλή

Πρόσφατα
ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΠΑΟΚ – ΑΕΚ 85-94: Mεγάλο «διπλό» για την «Ένωση» (highlights)

Η ΑΕΚ «διψούσε» για ένα μεγάλο αποτέλεσμα και το...

Ακαδ. Πρωταθλητών Πεύκων – Ολυμπιακός 0-3: Καταιγιστικές οι «ερυθρόλευκες»

Την πρώτη θέση στην κανονική διάρκεια της Volley league...

Σπαρτιάτες: ...

Με τέσσερα άλματα πάνω από τα 8 μέτρα, ο...

Συνελήφθη 30χρονος Αφγανός για εμπρησμούς στο κέντρο της Αθήνας

Φθορές από εμπρησμούς σημειώθηκαν τα ξημερώματα στην Οδό Φυλής...

Ανακοινώθηκε από την Αστάνα ο Καρλίτος

Παίκτης της Αστάνα είναι και επίσημα ο Καρλίτος καθώς...

Σπαρτιάτες: ...

Οι «ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ» έχουν απόλυτη συνείδηση του ρόλου τους και...