Μπορεί η ανεργία να έχει υποχωρήσει σε μονοψήφια ποσοστά, όμως τα μηνύματα δεν είναι το ίδιο θετικά για τους νέους. Την ώρα που παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό, οι νέοι φαίνεται να έχουν αλλάξει τα κριτήρια βάσει των οποίων θεωρούν ελκυστική μία θέση εργασίας.
Η Στέλλα Θεοδοσίου στα 34 χρόνια είναι στέλεχος Οικονομικής Διεύθυνσης μεγάλου Ομίλου Tεχνολογίας. Μέσα από το ταξίδι της στην ανεύρεση εργασίας δίνει την δική της απάντηση στις προτεραιότητες που βάζουν πλέον οι νέοι εργαζόμενοι.
«Οι αξίες που έχει η εταιρία… σίγουρα θέλει να νιώθει εμπιστοσύνη, ότι ο οργανισμός μπορεί να ανταπεξέλθει στις ανάγκες που μπορεί να δημιουργηθούν, χρειάζεται να έχει συνεχή εκπαίδευση για να μπορεί να βελτιώνεται να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται μέσα στον οργανισμό και νομίζω το πιο σημαντικό είναι να μην υπάρχουν διακρίσεις και στερεότυπα. Χρειαζόμαστε να έχουμε πιο ευέλικτο ωράριο να μπορούμε να εργαζόμαστε από οπουδήποτε» αναφέρει χαρακατηριστικά.
Αν και η ανεργία στην Ελλάδα έχει πέσει σε μονοψήφιο αριθμό μετά από 14 δύσκολα χρόνια, δεν ισχύει το ίδιο για τους νέους όπου το ποσοστό παραμένει στο υψηλό 27,3%.
ΑΝΕΡΓΙΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2023 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018
ΗΛΙΚΙΕΣ
15-24: 27,3% 39,6%
ΣΥΝΟΛΟ: 9,4% 19,2%
πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ.
Η Πέγκυ Βελλιώτου, συνέταιρος σε Συμβουλευτική εταιρία, μιλά στη ΕΡΤ για το εικόνα όπως έχει διαμορφωθεί στην αγορά εργασίας: «Οι μισθοί δεν είναι στα επίπεδα ενδεχομένως που θα έπρεπε και η αγορά έξω έχει γίνει πιο ακριβή οπότε. Πρέπει να δούμε λίγο πως θα το λύσουμε αυτό ενδεχομένως και με άλλες παροχές πλην του μισθού που όλες οι εταιρείες προσπαθούν να κάνουν. Στην αγορά εργασίας αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι οι εταιρείες σαφέστατα έχουν γίνει πιο απαιτητικές. Πάμε σε μία εποχή απόλυτης ψηφιοποίησης οπότε θέλουμε ανθρώπους που είναι πιο κοντά στην τεχνολογία, να μπορούν να δρουν γρήγορα, να είναι ευέλικτοι.»
Στο τι έχει αλλάξει τελικά στις ανάγκες της νέας γενιάς απαντά η Ελίνα Κουλούρη, Επικεφαλής Ανθρώπινου Δυναμικού σε πολυεθνική εταιρία όπου στην Ελλάδα πάνω από το 60% των εργαζομένων ανήκει στις λεγόμενες γενιές Y και Ζ:
«Ψάχνουν πλέον το “γιατί” στη δουλειά τους. Δεν είναι μόνο ο μισθός που τους αρκεί. Θέλουν αυτό που κάνουν να έχει νόημα, να αισθάνονται ότι υπάρχει μια ποιότητα. Τους ενδιαφέρουν πράγματα όπως το well-being, η ευημερία τους, τους ενδιαφέρει ο κοινωνικός χαρακτήρας της εταιρείας στην οποία εργάζονται. Τους ενδιαφέρει η εκπαίδευση τους, η ανάπτυξη τους, η ανέλιξη τους.
Βελτίωση των συνθηκών εργασίας και αυξήσεις των απολαβών είναι παράγοντες στους οποίος στοχεύει η Ελλάδα και για να επιστρέψουν οι νέοι που έφυγαν στο εξωτερικό τα χρόνια της κρίσης.
Ρεπορτάζ: Βαλέρια Δολαψάκη