Τρίτη, 4 Φεβρουαρίου 2025

Οικονομικά καταστροφικό για την εξαρτώμενη από τις εισαγωγές Δύση το μπλόκο στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Χούτι

Γράψαμε σήμερα στο NewsFireGR για την πιθανότητα το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό να συμμετάσχει με μία φρεγάτα του στο συνασπισμό πολεμικών πλοίων που ανακοίνωσαν οι ΗΠΑ για να κρατήσουν την Ερυθρά Θάλασσα και το Μπαμπ-Ελ Μαντέμπ ανοιχτά, αλλά μέχρι να αποδειχθεί ασφαλής η υδάτινη οδός το θαλάσσιο εμπόριο θα αποφεύγει την περιοχή ή θα διακινδυνεύει με υψηλό κόστος, ανεβάζοντας το κόστος των εισαγωγών στις οποίες βασίζεται η Δύση.

Ο Μπάιντεν δικαιώνει τον Τραμπ – Επαναφέρει την «Taskforce» για την Ερυθρά Θάλασσα και την αντιμετώπιση των Χούτι

Τα υπερμεγέθη πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρουν δεκάδες χιλιάδες ισοδύναμα εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών το καθένα έχουν διακόψει τα ταξίδια τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας ή εκτρέπονται για να αποφύγουν εντελώς την περιοχή, πλέοντας γύρω από την Αφρική, προσθέτοντας εκατομμύρια δολάρια σε κόστος στις εισαγωγές. Ο αντίκτυπος στην οικονομία δεν περιορίζεται μόνον στην κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων, καθώς τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και τα πετρελαιοφόρα επίσης εκτρέπονται μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα.

Δεκάδες επιθέσεις έχουν εξαπολυθεί από τις υποστηριζόμενες από το Ιράν σιιτικές ισλαμιστικές πολιτοφυλακές Χούτι στην Υεμένη τις τελευταίες εβδομάδες, οι οποίες, σύμφωνα με τον απολογισμό τους, ισχυρίζονται ότι είναι μια πράξη αλληλεγγύης προς τη Γάζα για τον πόλεμο Χαμάς-Ισραήλ, αλλά οι επιθέσεις κατά της ναυτιλίας που διέρχεται από τη στρατηγικής σημασίας Ερυθρά Θάλασσα είναι όλο και πιο αδιάκριτες. Ενώ τα δυτικά ναυτικά που περιπολούν ήδη στην περιοχή έχουν καταρρίψει τα όπλα των Χούτι, αρκετά βλήματα έχουν ήδη πλήξει φορτηγά πλοία, μεταξύ των οποίων ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαχειρίζεται η Γερμανία και ένα δεξαμενόπλοιο με νορβηγική σημαία.

Μέρος μιας σύντομης διαδρομής από τα εργοστάσια της Ανατολής και τις πετρελαιοπηγές του Κόλπου προς την Ευρώπη και την αμερικανική ανατολική ακτή, η διαδρομή περνάει μέσα από το στενό Μπαμπ-ελ Μαντέμπ, την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ μεταξύ του Ινδικού Ωκεανού και της Μεσογείου.

Το ΠΝ σκέφτεται να στείλει φρεγάτα στην Ερυθρά Θάλασσα στην πολυεθνική δύναμη των ΗΠΑ κατά των Χούτι της Υεμένης

Εάν αυτή η διαδρομή καταστεί επικίνδυνη, το εμπόριο μπορεί να συνεχίσει να ρέει, αλλά το κόστος αυξάνεται. Όσοι συνεχίζουν να διακινδυνεύουν την Ερυθρά Θάλασσα υπό αυτές τις συνθήκες, μπορούν να αναμένουν να πληρώσουν σημαντικά υψηλότερα ασφάλιστρα και μπορεί ακόμη και να πληρώσουν για την επιβίβαση ομάδων ασφαλείας, παράγοντες που επηρεάζουν την τελική τιμή των εισαγόμενων προϊόντων, γεγονός που έχει πληθωριστικές επιπτώσεις στις δυτικές οικονομίες. Διαφορετικά, τα πλοία μπορούν να παρακάμψουν το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στα ανοικτά της Νότιας Αφρικής, με συνακόλουθες αυξήσεις στο κόστος καυσίμων και πληρώματος, καθώς και καθυστερήσεις στην ημερομηνία παράδοσης, καθώς η διαδρομή μπορεί να διαρκέσει ημέρες ή εβδομάδες περισσότερο.

Ο πρόσθετος χρόνος που θα ξοδεύονταν στη θάλασσα για το φορτίο εμπορευματοκιβωτίων για να κάνει τον γύρο της Αφρικής αντί να ακολουθήσει τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας είναι τόσο μεγάλος, που η εξέχουσα ναυτιλιακή έκδοση του Λονδίνου Lloyd’s List αναφέρει, ότι θα «απορροφήσει το 5%-6% της παγκόσμιας χωρητικότητας». Το δημοσίευμα σημειώνει ότι «οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη διαδρομή από την Ασία προς τη Μεσόγειο έχουν ήδη αυξηθεί κατά 20%», και η «πραγματική» επίδραση καθυστερεί περίπου τέσσερις εβδομάδες, γεγονός που υποδηλώνει ότι έρχονται σημαντικές περαιτέρω αυξήσεις των τιμών για τη ναυτιλία.

«Πόρτα» στις ΗΠΑ από την αριστερή κυβέρνηση της Αυστραλίας για συμμετοχή στη ναυτική αποστολή στην Ερυθρά Θάλασσα

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα δεξαμενόπλοια και οι μεταφορείς αυτοκινήτων αντιπροσωπεύουν τεράστιες συγκεντρώσεις πλούτου: δεν είναι μόνο η σημαντική δαπάνη για τη ναυπήγηση των πλοίων, αλλά ένα μεγάλο πλοίο μπορεί να εύκολα να μεταφέρει ένα δισεκατομμύριο δολάρια εμπορευματοκιβωτίων εμπορευμάτων επί του πλοίου. Η απώλεια οποιουδήποτε τέτοιου πλοίου θα αποτελούσε μεγάλο σοκ για τη ναυτιλία και τις ασφαλιστικές αγορές, πόσο μάλλον μια σειρά απωλειών από την κρατικά υποστηριζόμενη τρομοκρατία. Οι πλοιοκτήτες ενεργούν ήδη για να αποφύγουν να πέσουν θύματα ενός πυραύλου που θα περάσει από την οθόνη των πολεμικών πλοίων του συνασπισμού, και το Lloyd’s αναφέρει περαιτέρω ότι «τουλάχιστον εννέα… εξαιρετικά μεγάλα containerships που κατευθύνονται από την Ευρώπη προς την Ασία παραμένουν αδρανή στην Ερυθρά Θάλασσα… Άλλα οκτώ μεγάλα containerships παραμένουν αυτή τη στιγμή αδρανή στην Αραβική Θάλασσα αφού ακυρώθηκε η διέλευσή τους από την Ερυθρά Θάλασσα».

Ωστόσο, άλλα πλοία, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που διαχειρίζεται ο γίγαντας των εμπορευματοκιβωτίων Maersk Line, και μεταφορείς αυτοκινήτων που διαχειρίζεται η Wallenius Wilhelmsen, και μερικοί φορείς εκμετάλλευσης δεξαμενόπλοιων γύρισαν πίσω και συνεχίζουν μέσω του Ακρωτηρίου.

Όπως αναφέρθηκε, οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους απάντησαν στις επιθέσεις με πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη στην Ερυθρά Θάλασσα και δημιούργησαν την επιχείρηση Prosperity Guardian (Φύλακας της Ευημερίας), μια πολυεθνική ναυτική δύναμη για την ασφάλεια της θάλασσας από τις επιθέσεις των Χούτι. Ωστόσο, η αποστολή αυτή αποτελεί ένα ακόμη επίπεδο στις ήδη ενεργές αναπτύξεις θαλάσσιας ασφάλειας που βρίσκονται ήδη στην περιοχή και παραμένουν ορισμένα δύσκολα ερωτήματα, όπως το κατά πόσον τα διαθέσιμα πλοία θα επιχειρήσουν να καλύψουν ολόκληρη την περιοχή ταυτόχρονα ή θα επιχειρήσουν να εφαρμόσουν τακτικές που εξετάστηκαν κατά το αποκορύφωμα της απειλής των Σομαλών πειρατών με οργανωμένες νηοπομπές.

Και οι δύο επιλογές έχουν τα μειονεκτήματά τους, και όλη αυτή η εργασία είναι δαπανηρή. Ένα μόνο αντιτορπιλικό αεροπορικού πολέμου κοστίζει πάνω από 140.000 ευρώ την ημέρα για να διατηρηθεί στη θάλασσα, και μια μόνο εκτόξευση ενός αντι-αεροπορικού πυραύλου μπορεί να κοστίσει πολύ περισσότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ.

Δεν είναι καλό. Καθόλου καλό.

Πηγή: Breitbart News

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Newsroom
Newsroomhttps://newsfire.gr
Το NewsFire.GR είναι μία ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε με την ελπίδα ότι τα ΜΜΕ θα ξαναβρούν την πραγματική τους ταυτότητα που δεν είναι άλλη από την ενημέρωση του κοινού για τα πραγματικά διακυβεύματα των καιρών μας. Η δημοσιογραφία και η πολιτική ανάλυση οφείλουν να ελέγχουν και όχι να υπηρετούν την εξουσία.

Τελευταίες ειδήσεις

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ κατηγορεί τη Νότια Αφρική για κατασχέσεις γαιών – Διακόπτει την χρηματοδότηση

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ κατηγόρησε χθες Κυριακή τη...

Eurostat: Στη 14η θέση ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα

Σε ανακοίνωση με τίτλο « Eurostat: Στη 14η θέση ο...
spot_img

Σημαντικές ειδήσεις

Δημοφιλείς κατηγορίες

spot_imgspot_img