Ο κορυφαίος Άγγλος κωμικός, Ρόουαν Άτκινσον, γνωστός για τις σπαρταριστές βουβές ερμηνείες του ως Μίστερ Μπιν, κατηγορείται ότι «έβλαψε» τη φήμη των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) και συνέβαλε στις αργές πωλήσεις τους, μόνο και μόνο επειδή εξέφρασε τη γνώμη του για το μέλλον τους.
Για τον ηθοποιό έγινε αναφορά στη βρετανική Βουλή των Λόρδων την Τρίτη κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής περιβάλλοντος και κλιματικής αλλαγής, αναφέρει το Sky News.
Το Thinktank Green Alliance περιέγραψε τα κύρια εμπόδια που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να βγάλει τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εκτός δρόμου πριν από το 2035, χαρακτηρίζοντας ένα άρθρο του ηθοποιού σε εφημερίδα, που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο του 2023, ως επιζήμιο για την υπόθεση.
Η ομάδα πίεσης ισχυρίστηκε σε επιστολή της ότι ένα άρθρο γνώμης του Άτκινσον ζημίωσε την υπόθεση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Η επιστολή έγραφε μεταξύ άλλων:
Ένα από τα πιο επιζήμια άρθρα ήταν ένα άρθρο σχολιασμού που έγραψε ο Ρόουαν Άτκινσον στην εφημερίδα The Guardian, το οποίο έχει διαψευστεί πλήρως.
Δυστυχώς, οι έλεγχοι των γεγονότων δεν φτάνουν ποτέ στο ίδιο εύρος κοινού με τον αρχικό ψευδή ισχυρισμό, τονίζοντας την ανάγκη να διασφαλιστούν υψηλά συντακτικά πρότυπα γύρω από τη μετάβαση στο «καθαρό μηδέν» (εννοεί τις εκπομπές ρύπων).
Το άρθρο του 69χρονου ηθοποιού είχε τίτλο: «Λατρεύω τα ηλεκτρικά οχήματα – και ήμουν ένας από τους πρώτους που τα υιοθέτησαν. Αλλά όλο και περισσότερο αισθάνομαι εξαπατημένος».
Ο Άτκινσον έγραψε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι «λίγο άψυχα» και επέκρινε τη χρήση των μπαταριών ιόντων λιθίου τους.
Ο ίδιος πρότεινε λύσεις όπως η διατήρηση του ίδιου αυτοκινήτου από τους οδηγούς για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και η αυξημένη χρήση συνθετικών καυσίμων, που θα εξουδετέρωνε την ανάγκη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λέγοντας: «Όλο και περισσότερο, αισθάνομαι ότι ο μήνας του μέλιτος με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάνει στο τέλος του, και αυτό δεν είναι κακό πράγμα».
Ο Άτκινσον σημείωσε ακόμη ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που δημιουργούνται κατά την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι κατά 70% εκατό υψηλότερες από ό,τι κατά την κατασκευή ενός αυτοκινήτου φυσικού αερίου, λόγω της χρήσης μπαταριών ιόντων λιθίου.
«Είναι παράλογα βαριές, απαιτούνται τεράστιες ποσότητες ενέργειας για την κατασκευή τους και εκτιμάται ότι διαρκούν λίγο πάνω από 10 χρόνια. Φαίνεται μια διεστραμμένη επιλογή υλικού, το οποίο θα κυριαρχήσει στη μάχη του αυτοκινήτου κατά της κλιματικής κρίσης», έγραψε ο Άτκινσον.
Ο Guardian αντεπιτέθηκε μια εβδομάδα αργότερα με σχόλιο του Σάιμον Έβανς, αναπληρωτή εκδότη και ανώτερου πολιτικού συντάκτη του ειδησεογραφικού ιστότοπου Carbon Brief για το κλίμα, που προσπάθησε να διαψεύσει τους ισχυρισμούς του Άτκινσον ζητώντας να φιμωθεί ένας ηθοποιός που ήταν πάντα ισχυρός υποστηρικτής της ελευθερίας του λόγου.
Ο Έβανς έγραψε: «Το μεγαλύτερο λάθος του Άτκινσον είναι η αποτυχία του να αναγνωρίσει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν ήδη σημαντικά παγκόσμια περιβαλλοντικά οφέλη, σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης».
Οι απόψεις του Άτκινσον χρησιμοποιήθηκαν για να διατυπωθεί ένα ευρύτερο θέμα σχετικά με τις δήθεν «παραπλανητικές» εκθέσεις που καθυστερούν τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Άλλες προκλήσεις που επισημάνθηκαν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής περιλάμβαναν τον ανεπαρκή αριθμό σημείων φόρτισης, τις υψηλότερες τιμές στα ηλεκτρικά οχήματα και την «έλλειψη σαφούς και συνεπούς επικοινωνίας από την κυβέρνηση».
Οι συνολικές πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων αψηφούν τη συνδυασμένη προτροπή των πράσινων λομπιστών και της κυβερνητικής ντιρεκτίβας, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποτελούν μόλις το ένα τέταρτο των νέων αγορών για το 2023, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία του Ηνωμένου Βασιλείου.
WOMP. https://t.co/p9fC3hBdsp
— Breitbart News (@BreitbartNews) January 7, 2024
Εκτός από την έλλειψη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και τη νευρικότητα των καταναλωτών όσον αφορά την αξιοπιστία, το μοναδιαίο κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων σε συνδυασμό με την ταχεία απόσβεση παραμένουν μεταξύ των πρωταρχικών λόγων που οι καταναλωτές επικαλούνται για να παραμείνουν στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.
Πηγή: BREITBART NEWS