Τα επακόλουθα της πανδημίας, σε συνδυασμό με προκλήσεις όπως η αύξηση του πληθωρισμού και η στενότητα της αγοράς εργασίας, έχουν αφήσει το 32% των μικρών επιχειρήσεων αβέβαιο για την επιβίωσή τους μέχρι το 2024. Παρά την αβεβαιότητα αυτή, το 71% των ερωτηθέντων εκφράζουν αισιοδοξία για τις προοπτικές των επιχειρήσεών τους φέτος, αν και αναγνωρίζουν ότι παλεύουν με ζητήματα όπως η ασταθής οικονομία, οι επικείμενες εκλογές και η μείωση των πωλήσεων.
Η έρευνα δείχνει ένα ανάμεικτο συναίσθημα μεταξύ των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων, με το 38% να παραδέχεται αυξημένες ανησυχίες για τις επιχειρήσεις τους σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ μόνο το 26% αναφέρει μειωμένες ανησυχίες.
Ως απάντηση σε αυτές τις προκλήσεις, σχεδόν τα τρία τέταρτα των ιδιοκτητών επιχειρήσεων λαμβάνουν προληπτικά μέτρα για την ενίσχυση των επιχειρήσεών τους. Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν την επέκταση των προσπαθειών μάρκετινγκ για την προσέλκυση νέων πελατών (50%), την παρακράτηση κεφαλαίων για έκτακτη χρήση (45%) και τη διερεύνηση νέων τεχνολογιών για την ενίσχυση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας (43%).
Ο Jaime DeLanghe, αντιπρόεδρος διαχείρισης προϊόντων της Slack, παρατηρεί: “Η κατάσταση των μικρών επιχειρήσεων το 2024 αντικατοπτρίζει μια σαφή επιθυμία για μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας με περιορισμένους πόρους”.
Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 2.000 ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, οι μισοί από τους οποίους προέρχονταν από τον κλάδο της τεχνολογίας ή του λιανικού εμπορίου, ρίχνει φως στην ανθεκτικότητα και την προσαρμοστικότητα των μικρών επιχειρήσεων εν μέσω ενός ταραγμένου οικονομικού τοπίου.