Ερευνητές ανακάλυψαν τρύπες σε έναν σχεδιαζόμενο αγωγό φυσικού αερίου που κατασκευάζεται στο Σλέσβιχ-Χόλσταϊν της Γερμανίας.
Τα στοιχεία καθιστούν απίθανο ένα τεχνικό λάθος ή φυσικά αίτια, πράγμα που σημαίνει ότι το σαμποτάζ είναι πιο πιθανό.
Η γερμανική ομοσπονδιακή εισαγγελία είχε ήδη ξεκινήσει έρευνα. Προφανώς, έχουν διανοιχθεί μικρές τρύπες στον αγωγό, κάτι που απαιτεί σημαντική τεχνική εμπειρία στον χειρισμό ειδικών τρυπανιών και εξοπλισμού, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Το περιοδικό Der Spiegel ανέφερε ότι βρέθηκαν σε τουλάχιστον οκτώ διαφορετικά μέρη.
Ο αγωγός προορίζεται να συνδέσει το νέο τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) κοντά στο Μπρουνσμπίτελ με το γερμανικό ενεργειακό δίκτυο και θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την απεξάρτηση των γερμανικών αναγκών σε φυσικό αέριο από τη Ρωσία.
Οι προκαταρκτικές εκτιμήσεις δείχνουν ότι το ύποπτο σαμποτάζ προκάλεσε ζημιές αξίας τουλάχιστον 1,6 εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με τις έρευνες του Γραφείου Εγκληματολογικών Ερευνών του κρατιδίου Σλέσβιγκ Χόλσταϊν, ο δράστης ή οι δράστες χρησιμοποίησαν προφανώς επαγγελματικό εξοπλισμό – μεταξύ άλλων εξειδικευμένα τρυπάνια μικρού διαμετρήματος.
Οι τρύπες ήταν ελάχιστα ορατές από το εξωτερικό, καθώς η πλαστική επικάλυψη που κάλυπτε τον σωλήνα είχε συρρικνωθεί εκ νέου μετά τη διάτρηση, καθιστώντας τις δυσδιάκριτες. Ήταν η χρήση ηλεκτρονικής σάρωσης που επέτρεψε να γίνουν ορατές οι ζημιές.
Παρόλο που τα στοιχεία φαίνεται να αποκλείουν οτιδήποτε άλλο εκτός από σαμποτάζ, όποιος και αν ήταν υπεύθυνος δεν άφησε καμία ένδειξη για τη δυνητικά επικίνδυνη ζημιά στον αγωγό μήκους 50 χιλιομέτρων.
Έχει σχεδιαστεί για να κατευθύνει το εισαγόμενο φυσικό αέριο στην ενδοχώρα, το οποίο προηγουμένως παραδιδόταν με πλοία, και αναμενόταν να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2023.
Σύμφωνα με το Spiegel, αυτό δεν ήταν το πρώτο παράδειγμα σαμποτάζ. Τον Αύγουστο τα μηχανήματα κατασκευής στο Μπίτελ υπέστησαν σοβαρές ζημιές.
Μετά την εσκεμμένη επίθεση στους αγωγούς Nord Stream 2 τον Σεπτέμβριο του 2022, τα περιστατικά ζημιών σε κρίσιμες ενεργειακές υποδομές έχουν γίνει πιο συχνά.
Τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, ένας αγωγός φυσικού αερίου που συνδέει τη Φινλανδία και την Εσθονία φαίνεται επίσης ότι υπέστη δολιοφθορά.
Αν και καμία από αυτές τις πράξεις δεν αποδείχθηκε απειλητική για τη ζωή, αναδεικνύονται οι μελλοντικοί κίνδυνοι και ορισμένοι επισημαίνουν ότι η πιθανότητα εμπλοκής Ρώσων δραστών είναι εξίσου πιθανή με τις εγχώριες ομάδες που αντιτίθενται στην επέκταση μιας τέτοιας ζωτικής υποδομής.