Τρίτη, 4 Φεβρουαρίου 2025

Κατερίνα Γκαγκάκη: Η Πρωθιέρεια της κλισέ «διαφορετικότητας»

Πώς η «διαφορετικότητα» είναι αλά κάρτ για την Κατερίνα Γκαγκάκη

Σε άρθρο της στην Athens Voice (https://www.athensvoice.gr/epikairotita/politiki-oikonomia/818165/i-mainstream-diaforetikotita/) ακόμα μία κλισέ πρωθιέρεια της «διαφορετικότητας» εκφράζει την ανησυχία της ότι δεν έχουν γίνει επαρκή βήματα για να φτάσουμε στο επιθυμητό τέλος που δεν είναι άλλο από το να κανονικοποιηθεί η διαφορετικότητα.

«Ναι, οφείλουμε και από εδώ ξεκινάμε να απαντάμε στο τι πραγματικά είναι η διαφορετικότητα. Στο γιατί υπάρχει ευαλωτότητα και ποιο είναι το περιβάλλον και οι συνθήκες που δημιουργούν διακρίσεις».

Προφανώς η κ. Γκαγκάκη εδώ θεωρεί ότι το «περιβάλλον» δημιουργεί ακόμα διακρίσεις όταν όλες οι οικογένειες στην τηλεόραση, στα πάνελ, στο NETFLIX κλπ δέχονται έναν προπαγανδιστικό βομβαρδισμό αποδοχής της «διαφορετικότητας» σε ένα επίπεδο παραπλανητικό της πραγματικότητας.

Εάν ήταν έτσι κ. Γκαγκάκη σε μία συντηρητική κοινωνία όπως τις ΗΠΑ δεν θα είχαμε το φαινόμενο σε δημοσκόπηση της Gallup που δημοσιεύθηκε το 2022 να καταδεικνύεται μια σταθερή αύξηση μεταξύ γενεών Αμερικανών που αυτοπροσδιορίζονται ως LGBT. Περίπου το 2,6 τοις εκατό των Baby Boomers – όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1946 και 1964 – αναγνωρίστηκαν ως LGBT σε σύγκριση με το 10,5 τοις εκατό των millennials (αυτοί που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996).

Αν δε συγκριθεί με τη Generation Z – αυτούς που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2003 – τότε το ποσοστό αυξάνεται στο 20,8%. Σχεδόν 1 στους 6 ενήλικες Gen Z αναγνωρίστηκε ως αμφιφυλόφιλος, σύμφωνα με την έρευνα.

Με αυτούς τους ρυθμούς ανάπτυξης για περαιτέρω βήματα προς την «διαφορετικότητα» κ. Γκαγκάκη στο τέλος όλα τα φύλα θα είναι ρευστά και οι ετεροφυλόφιλοι θα καταστούν είδος προς εξαφάνιση. Χρειάζεται μία σοβαρότητα και υπευθυνότητα από όλους και όχι μία επιδίωξη να πλειοδοτούμε ακόμα περισσότερο προς την κατεύθυνση της πορείας προς έναν αχαλίνωτο «προοδευτισμό» χωρίς σταθερές και όρια.

Πάντως το να χρησιμοποιείται εκ μέρους της κ. Γκαγκάκη το «για όποιον, όποια, όποι@» δηλαδή η κανονικοποίηση της ταυτότητας φύλου δείχνει και την ανάγκη συστράτευσης με την μόδα και την σταδιακή «πτώση» της βιολογικής πραγματικότητας του φύλου. Για όποιον δεν γνωρίζει αυτή είναι μία κλασική τακτική κοινωνικής μηχανικής που είχε αρχίσει να υιοθετείται από την νέα αριστερά πολλά χρόνια. Περιθωριακές καθηγητικές φιγούρες όπως ο Αλτουσέρ και ο Φουκώ πλέον έχουν γίνει mainstream.

Για την κ. Γκαγκάκη δεν φτάνει μόνο να γίνεται η διαφορετικότητα αποδεκτή αλλά «Στο δικό μου μυαλό, κάθε είδους διαφορετικότητα, σημαίνει και ένα μεγάλο ποσοστό αορατοποιημένης βίας, καλά κρυμμένου ρατσισμού, όμορφα αμπαλαρισμένης απέχθειας για το άλλο, το ξένο, αυτό που δεν καταλαβαίνουμε κι αυτό που μας φοβίζει».

Πώς προτείνει η κ. Γκαγκάκη να μετατρέψουμε σε ακόμα πιο «προοδευτική» την κοινωνία μας; Να ξεκινήσουμε να κάνουμε κι άλλη προπαγάνδα για να την συνετίσουμε (δεν ακούγεται λίγο ειρωνικά το να την φέρουμε στον ίσιο δρόμο κ. Γκαγκάκη;) ή μήπως να φέρουμε και κοινωνικούς επιθεωρητές στις οικογένειες με τακτικές επισκέψεις για να διαπιστώσουμε εάν έχουν χωνεύσει το νέο αφήγημα;

Τέλος, σε ένα άλλο σημείο αναφέρει η κ. Γκαγκάκη: «Τι αξία έχει να συζητάμε για τον Αντετοκούνμπο, όταν θυμώνουμε που μας λέει το αυτονόητο: ότι στην Ελλάδα μεγάλωσε και την αγαπά, αλλά είναι Νιγηριανός;»

Κ. Γκαγκάκη η έννοια του πολίτη είναι από τα πιο σημαντικά προνόμια ευταξίας και δημοκρατίας σε μία κοινωνία. Δημιουργήθηκε για να μην ξαναγυρίσουμε σε αυταρχικές, υπερεθνικές και καταπιεστικές αυτοκρατορίες. Η έννοια του πολίτη συνδέεται με την εθνικότητα ως ο δεσμός εκείνος της διευρυμένης οικογένειας για τον οποίο οικειοθελώς θα πήγαινε ένας άνδρας σε πόλεμο ώστε να διατηρηθεί ο τρόπος ζωής του Έθνους αναγνωρισμένος ως ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ. Εδώ σας αρέσει η λέξη «διαφορετικότητα» κ. Γκαγκάκη με την έννοια του δικαιώματος της εθνικής μας διαφορετικότητας ώστε να μην καταστούμε έωλα σωματίδια που περιφέρονται στο χάος ή ένας άμορφος παγκοσμιοποιημένος πολτός χωρίς ταυτότητα και συναίσθημα;

Προφανώς όχι κ. Γκαγκάκη γιατί απλά είστε μία ακόμα φιλελέφτ φιγούρα, όπως πολλές άλλες, που αναμασούν το ίδιο αφήγημα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ραφαήλ Α. Καλυβιώτης
Ραφαήλ Α. Καλυβιώτης
Ο Ραφαήλ Α. Καλυβιώτης είναι Πολιτικός Επιστήμων, υποψήφιος Δρ. Γεωπολιτικής και απόφοιτος του τμήματος Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έλαβε εξειδίκευση στην Πολιτική Επικοινωνία και Ανάλυση, ενώ έχει διατελέσει επικοινωνιακός σύμβουλος και Campaign Manager. Εργάζεται στον ναυτιλιακό κλάδο. Κατέχει δύο μεταπτυχιακούς τίτλους από το Cardiff University και το Institute of Chartered Shipbrokers με εξειδίκευση στη Ναυτιλιακή Πολιτική και στην επίλυση ναυτασφαλιστικών διαφορών. Είναι Ιδρυτής και Συντονιστής του Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών, είναι τακτικός αρθρογράφος στην εφημερίδα ΕΣΤΙΑ, στην εφημερίδα Δημοκρατία και επιστημονικός συνεργάτης της μηνιαίας επιθεώρησης «Νέα Πολιτική».

Τελευταίες ειδήσεις

spot_img

Σημαντικές ειδήσεις

Δημοφιλείς κατηγορίες

spot_imgspot_img