Ένας ρωμαιοκαθολικός αρχιεπίσκοπος έβαλε στον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν την Κυριακή του Πάσχα – μια ιερή ημέρα που ο κατ’ όνομα καθολικός Δημοκρατικός εναλλακτικά
αναγνωρίζεται ως «Ημέρα Ορατότητας των Τρανσέξουαλ».
Today, on Transgender Day of Visibility, I have a simple message to all trans Americans:
I see you.
You are made in the image of God, and you're worthy of respect and dignity. pic.twitter.com/ihvsJrXEyd
— President Biden (@POTUS) March 31, 2024
Σύμφωνα με τον καρδινάλιο Γουίλτον Γκρέγκορι της Αρχιεπισκοπής της Ουάσιγκτον, ο Μπάιντεν είναι ένας «καθολικός καφετέριας», του οποίου η πολιτική ατζέντα φαίνεται να υπαγορεύει ποια σαφώς καθορισμένα δόγματα και ηθικές διδασκαλίες θα αποδεχθεί τελικά.
Ο οικοδεσπότης Εντ Ο’Κιφ ανέφερε στους καλεσμένους του, τον καρδινάλιο Γκρέγκορι και την αριστερίζουσα επίσκοπο Μάριαν Μπαντ, ότι η πολιτική και η θρησκεία έχουν γίνει ιδιαίτερα διαπλεκόμενες τα τελευταία χρόνια. Στη συνέχεια πίεσε τους κληρικούς να σχολιάσουν το «πώς οι δύο μεγάλοι υποψήφιοι που έχουμε για την προεδρία επικαλούνται τον χριστιανισμό».
Ο καρδινάλιος Γρηγόριος πρότεινε αρχικά ότι η πολιτική και η θρησκεία είχαν πάντα μια «περίεργη σχέση, αλλά τώρα αυτό άλλαξε. Ενώ παλαιότερα η πίστη ήταν η φωνή, η ηθική φωνή, που οι πολιτικοί άνθρωποι – αν τηρούσαν τα πάντα – θα στρέφονταν για να βρουν την ηθική πυξίδα με την πίστη».
«Νομίζω ότι σε ορισμένες περιπτώσεις είναι ο πολιτικός κόσμος που αρχίζει να ορίζει ή να διεκδικεί να ορίζει την ηθική φωνή», συνέχισε ο Γκρέγκορι. «Έχουμε αλλάξει θέση. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη, πιστεύω, να τοποθετήσουμε την πίστη στη θέση που της αρμόζει, η οποία δεν είναι απαραίτητα ανταγωνιστική προς την πολιτική αρένα, αλλά να αναλάβουμε την ευθύνη να είμαστε αυτή η κατευθυντήρια αρχή, αυτό το ηθικό φως, στο οποίο μπορεί να στραφεί ο λαός μας».
Αφού η Μπαντ έριξε ελάχιστα συγκαλυμμένες βολές στον πρώην πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, για τον οποίο ο Ο’Κιφ σημείωσε νωρίτερα ότι πρόσφατα άρχισε να πουλάει Βίβλους, ο παρουσιαστής έθεσε το θέμα της θρησκευτικότητας του προέδρου.
«Έχετε την αίσθηση ότι ο τακτικός εκκλησιασμός (του Μπάιντεν) και η προσήλωση στην πίστη βρίσκει απήχηση στους Αμερικανούς καθολικούς;» ρώτησε ο Ο’Κιφ.
«Θα έλεγα ότι είναι πολύ ειλικρινής σχετικά με την πίστη του, αλλά όπως πολλοί καθολικοί, επιλέγει διαστάσεις της πίστης για να τις αναδείξει, ενώ αγνοεί ή και αντιφάσκει με άλλα μέρη», δήλωσε ο Γκρέγκορι. «Υπάρχει μια φράση που έχουμε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν, ένας «καθολικός καφετέριας». Επιλέγετε αυτό που είναι ελκυστικό και απορρίπτει αυτό που είναι προκλητικό».
Ο καρδινάλιος Γκρέγκορι πρότεινε περαιτέρω ότι «υπάρχουν πράγματα, ειδικά όσον αφορά τα θέματα ζωής, υπάρχουν πράγματα που (ο Μπάιντεν) επιλέγει να αγνοήσει, ή χρησιμοποιεί την τρέχουσα κατάσταση ως πολιτικό πιόνι αντί να πει, ‘Κοιτάξτε, η εκκλησία μου το πιστεύει αυτό, είμαι καλός Καθολικός, θα ήθελα να το πιστέψω αυτό’. Αντί να διαστρεβλώνει και να μετατρέπει κάποιες διαστάσεις της πίστης ως πολιτικό πλεονέκτημα».
Η θέση του Μπάιντεν σχετικά με τις αμβλώσεις, την ιδεολογία των φύλων και τις ομοφυλοφιλικές ενώσεις τον φέρνει σε αντίθεση με την καθολική διδασκαλία και την εκκλησία.
Όσον αφορά τις αμβλώσεις, η εκκλησία στην οποία ο Μπάιντεν δηλώνει μέλος, θεωρεί ότι οι αμβλώσεις είναι σοβαρό ηθικό αμάρτημα και ότι οι πολιτικοί ηγέτες έχουν την ευθύνη να προστατεύουν τα αγέννητα.
«Η Κατήχηση της Καθολικής Εκκλησίας» αναφέρει σαφώς:
- «Η ανθρώπινη ζωή πρέπει να γίνεται σεβαστή και να προστατεύεται απόλυτα από τη στιγμή της σύλληψης» (2270),
- «Από τον πρώτο αιώνα η Εκκλησία έχει επιβεβαιώσει το ηθικό κακό κάθε προκλητής έκτρωσης. Αυτή η διδασκαλία δεν έχει αλλάξει και παραμένει αμετάβλητη. Η άμεση άμβλωση, δηλαδή η άμβλωση που γίνεται με τη θέληση είτε ως σκοπό ή ως μέσο, είναι σοβαρά αντίθετη προς τον ηθικό νόμο» (2271),
- «Η τυπική συνεργασία σε μια έκτρωση συνιστά σοβαρό αδίκημα. Το Εκκλησία επισύρει την κανονική ποινή του αφορισμού σε αυτό το έγκλημα κατά της ανθρώπινης ζωής» (2272)- και
- «Τα αναφαίρετα δικαιώματα του ατόμου πρέπει να αναγνωρίζονται και να γίνονται σεβαστά από την κοινωνία των πολιτών και την πολιτική εξουσία. Αυτά τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν εξαρτώνται ούτε από μεμονωμένα άτομα ούτε από τους γονείς- ούτε αποτελούν παραχώρηση της κοινωνίας και του κράτους- ανήκουν στην ανθρώπινη φύση και είναι εγγενή στο πρόσωπο δυνάμει της δημιουργικής πράξης από την οποία το πρόσωπο πήρε την καταγωγή του» (2273).
Ο καρδινάλιος Ρέιμοντ Μπερκ, ενεργός δικηγόρος και πρώην νομάρχης του ανώτατου δικαστηρίου της εκκλησίας, τόνισε το 2020 ότι ο Μπάιντεν και άλλοι ηγέτες που υποστήριζαν τις αμβλώσεις δεν πρέπει να κοινωνούν, ανέφερε το Καθολικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Ο Μπερκ είπε ότι ο Μπάιντεν «δεν είναι καθολικός σε καλή κατάσταση και δεν πρέπει να πλησιάσει για να λάβει τη Θεία Κοινωνία».
«Αυτό δεν είναι μια πολιτική δήλωση», συνέχισε ο Μπερκ. «Δεν σκοπεύω να εμπλακώ στο να προτείνω κάποιον υποψήφιο για αξίωμα, αλλά απλώς να δηλώσω ότι ένας Καθολικός δεν μπορεί να υποστηρίξει την άμβλωση σε οποιαδήποτε μορφή, επειδή είναι ένα από τα πιο βαριά αμαρτήματα κατά της ανθρώπινης ζωής και πάντα θεωρούνταν εγγενώς κακό και επομένως το να υποστηρίξει κανείς με οποιονδήποτε τρόπο την πράξη είναι θανάσιμο αμάρτημα».
Ο Αρχιεπίσκοπος Τσαρλς Τσάπουτ, ο οποίος διηύθυνε την Αρχιεπισκοπή της Φιλαδέλφειας μέχρι το 2020, δήλωσε ομοίως το 2022 ότι ο Μπάιντεν «δεν βρίσκεται σε κοινωνία με την καθολική πίστη» και προειδοποίησε ότι «κάθε ιερέας που τώρα κοινωνεί τον πρόεδρο συμμετέχει στην υποκρισία του».
Ο Μπάιντεν δεν έχει έρθει μόνο σε αντιπαράθεση με την εκκλησία για την υποστήριξή του στη σφαγή των αγέννητων παιδιών. Ο Μπάιντεν έχει επίσης αναγνωριστεί από τους αριστερούς ως «υπέρμαχος» της ατζέντας των ΛΟΑΤ, η οποία ομοίως προσκρούει στη διδασκαλία της εκκλησίας.
Τον Μάρτιο του 2023, ο Πάπας Φραγκίσκος τόνισε ότι η ιδεολογία του φύλου που προωθεί ο Μπάιντεν είναι «μία από τις πιο επικίνδυνες ιδεολογικές αποικίες» σήμερα.
«Γιατί είναι επικίνδυνο; Επειδή θολώνει τις διαφορές και την αξία των ανδρών και των γυναικών», δήλωσε ο Ρωμαίος ποντίφικας. «Το ζήτημα του φύλου αμβλύνει τις διαφορές και κάνει τον κόσμο ίδιο, όλους θαμπούς, όλους ίδιους, και αυτό είναι αντίθετο με την ανθρώπινη φύση».
Η Διάσκεψη Καθολικών Επισκόπων των ΗΠΑ υπογράμμισε επίσης πέρυσι ότι η λεγόμενη «φροντίδα που επιβεβαιώνει το φύλο» είναι επιβλαβής.
«Οποιαδήποτε τεχνολογική παρέμβαση που δεν συνάδει με τη θεμελιώδη τάξη του ανθρώπινου προσώπου ως ενότητα σώματος και ψυχής, συμπεριλαμβανομένης της σεξουαλικής διαφοράς που εγγράφεται στο σώμα, τελικά δεν βοηθά, αλλά μάλλον βλάπτει το ανθρώπινο πρόσωπο», έγραψαν οι επίσκοποι σε ένα δογματικό σημείωμα της 20ης Μαρτίου με τίτλο «Σχετικά με τα ηθικά όρια της τεχνολογικής χειραγώγησης του ανθρώπινου σώματος».
Η Σύνοδος του Βατικανού για την Καθολική Εκπαίδευση ξεκαθάρισε το 2019 ότι «υπάρχει ανάγκη να επαναβεβαιωθούν οι μεταφυσικές ρίζες της σεξουαλικής διαφοράς, ως ανθρωπολογική διάψευση των προσπαθειών να αναιρεθεί η δυαδικότητα αρσενικού-θηλυκού της ανθρώπινης φύσης, από την οποία δημιουργείται η οικογένεια. Η άρνηση αυτής της δυαδικότητας όχι μόνο διαγράφει το όραμα του ανθρώπου ως καρπού μιας πράξης δημιουργίας, αλλά δημιουργεί την ιδέα του ανθρώπινου προσώπου ως ένα είδος αφαίρεσης που ‘επιλέγει για τον εαυτό του ποια θα είναι η φύση του…’».
Παρά τις προσπάθειες των ΛΟΑΤ ακτιβιστών εντός και εκτός της Καθολικής Εκκλησίας – συμπεριλαμβανομένου του James Martin – να διαστρεβλώσουν τη διδασκαλία του θεσμού, ο Πάπας Φραγκίσκος έχει υπογράμμισε ότι η ομοφυλοφιλία, αν και δεν αποτελεί έγκλημα, είναι «αμαρτία». Η εκκλησία υποστηρίζει ότι ο ομοφυλοφιλικός «γάμος» παραμένει εκτός συζήτησης.
Ο Μπάιντεν επικύρωσε ωστόσο τον λεγόμενο νόμο περί σεβασμού του γάμου.
Η Διάσκεψη των Καθολικών Επισκόπων των ΗΠΑ υπογράμμισε σε μια 23 Νοεμβρίου 2022, ότι η απόρριψη της πράξης «των διαχρονικών αληθειών για το γάμο είναι εμφανής στο πρόσωπό της και στο σκοπό της».
Για την προφανή άρνησή του να αποδεχθεί την καθοδήγηση της Καθολικής Εκκλησίας σε αυτά τα ηθικά ζητήματα, διάφοροι αξιωματούχοι της Εκκλησίας έχουν επισημάνει ότι ο Μπάιντεν έχει ουσιαστικά γίνει αποστάτης.
Πηγή: The Blaze