Τρίτη, 4 Φεβρουαρίου 2025

Ευρωεκλογές 2024 – Τι λένε οι δημοσκοπήσεις

Όπως έχει γραφτεί πολλές φορές σε αυτήν εδώ τη στήλη οι τάσεις στα εκλογικά σώματα των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι συγκεκριμένες και έχουν αντισυμβατική και «δεξιά» κατεύθυνση. Αυτό το μαρτυρούν άλλωστε και οι δημοσκοπήσεις λίγους μήνες πριν τις ευρωεκλογές του Ιουνίου.

Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (EPP) δείχνει πως θα βρίσκεται λίγο κάτω από τις έδρες που έλαβε στις εκλογές του 2019 (187), όταν όμως είχε το κόμμα του Όρμπαν στις τάξεις του. Θα είναι το κόμμα με τις περισσότερες έδρες στην Ευρωβουλή με περίπου ίδια διαφορά από τους Σοσιαλδημοκράτες που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις φαίνεται πως θα λάβουν κοντά στις 140 έδρες, περίπου 10 λιγότερες από ότι το 2019 (148).

Και εάν φαίνεται πως στα δύο κύρια κόμματα οι διαφορές είναι μικρές σε σχέση με την προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση, δεν ισχύει το ίδιο για τα υπόλοιπα. Το τρίτο κόμμα του 2019, οι φιλελεύθεροι του Renew, κινδυνεύουν να βρεθούν στην πέμπτη θέση καθώς θα πέσουν από τις 97 έδρες κοντά στις 80. Από την άλλη μεγάλη άνοδο εδρών φαίνεται πως θα παρουσιάσουν οι δυο ευρωπαϊκές οικογένειες στα δεξιά του EPP. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν πως το ID θα βρίσκεται πάνω από 90 έδρες, από τις 76 του 2019, ενώ το ECR θα κερδίσει άνω των 20 εδρών και θα βρεθεί στις 80+, δίνοντας μάχη με τους φιλελεύθερους για την τέταρτη θέση. Τέλος, η αριστερά δείχνει πως θα είναι λίγο πάνω από τις έδρες του 2019 (40) ενώ μεγάλη πτώση παρατηρείται στους Πρασίνους οι οποίοι από τις 68 έδρες πέφτουν στις κάτω από 50.

Οι αλλαγές στη σύνθεση του ευρωκοινοβουλίου θα είναι σημαντικές. Όμως όσον αφορά την αναγκαία πλειοψηφία (361 έδρες) φαίνεται πως ΕΡΡ, Σοσιαλδημοκράτες και Φιλελεύθεροι δε θα έχουν πρόβλημα να την περάσουν καθώς μαζί θα πλησιάσουν τις 400 έδρες. Από την άλλη τα ενισχυμένα δεξιά του ΕΡΡ μαζί θα βρεθούν στις 170+ έδρες και εάν το κόμμα Όρμπαν (που δε βρίσκεται σε καμία ευρωπαϊκή οικογένεια για την ώρα) βρεθεί μαζί τους θα πλησιάσουν τις 200.

Προφανώς απομένουν τρεις μήνες για τις εκλογές και δεδομένα μπορούν να αλλάξουν, όμως οι τάσεις είναι συγκεκριμένες. Και είναι στο χέρι της πλειοψηφίας που θα δημιουργηθεί στις εκλογές του Ιουνίου το εάν θα θέλει να τις οδηγήσει ή να τις παρακολουθήσει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Απόστολος Πιστόλας
Απόστολος Πιστόλας
Ο Απόστολος Πιστόλας είναι σύμβουλος στρατηγικής, ιδρυτής της Mastermind Analytics. Έχει πτυχίο στις Οικονομικές επιστήμες, μεταπτυχιακό στο επικοινωνιακό Μαρκετινγκ και διδακτορικό στη συμπεριφορά ψηφοφόρων. Έχει διατελέσει πολιτικός σύμβουλος του πρώην αναπληρωτή Πρωθυπουργού της Ουαλίας. Υπήρξε επί σειρά ετών λέκτορας και έπειτα επίκουρος καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Gloucestershire με κύριο αντικείμενο το στρατηγικό και πολιτικό μάρκετινγκ. Έχει ηγηθεί και συμμετάσχει σε διάφορες εκλογικές εκστρατείες σε Ουαλία, Αγγλία και Ελλάδα για εθνικές και τοπικές εκλογές. Έχει σχεδιάσει τη στρατηγική επικοινωνία για δεκάδες επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Άρθρα, συνεντεύξεις και αναλύσεις του έχουν φιλοξενηθεί σε ελληνικά ΜΜΕ.

Τελευταίες ειδήσεις

spot_img

Σημαντικές ειδήσεις

Δημοφιλείς κατηγορίες

spot_imgspot_img