Την αυτονόητη απόφαση να ζητήσει από το προξενείο της χώρας μας στη Νέα Υόρκη να αποκαθηλώσει τη «ροζ σημαία» πήρε προχθές ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης.
Μια απόφαση που έρχεται να … διορθώσει την τραγική έλλειψη αντανακλαστικών του Έλληνα πρόξενου, ο οποίος όχι μόνον επέτρεψε να αναρτηθεί σε έκθεση του προξενείου το συγκεκριμένο προσβλητικό προς την ελληνική σημαία «έργο» αλλά φωτογραφήθηκε και περιχαρής μπροστά του.
Η κίνηση του υπουργού Εξωτερικών ήλθε μετά την οργισμένη παρέμβαση στην Βουλή του επικεφαλής του κόμματος ΝΙΚΗ Δημήτρη Νατσιού, ο οποίος έκανε λόγο για γαλανόλευκη σημαία στην οποία επιτρέπεται να προστίθενται χρώματα μόνον όταν «βάφεται με κόκκινο μόνο με το αίμα των ηρώων μας». Όπως ήταν επίσης αναμενόμενο, ακολούθησε πλήθος αντιδράσεων στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης που «δικαίωσε» τον Δημήτρη Νατσιό και έκανε τον υπουργό Γεραπετρίτη να κινητοποιηθεί, μπας και σώσει ό,τι σώζεται.
Ακολούθησε το αναμενόμενο. Οργισμένη αντίδραση της αριστεράς εν συνόλω, που επιχείρησε να ερμηνεύσει ως… «επίθεση στην τέχνη» την κίνηση του υπουργού Εξωτερικών. Η «Νέα Αριστερά» μάλιστα έσπευσε να επιτεθεί σε όσους… θεωρούν βεβήλωση της ελληνικής σημαίας το συγκεκριμένο έργο, χαρακτηρίζοντάς τους «φασίστες». Ευαισθησία που δεν είχε δείξει όταν προ μηνών, ένας νεαρός καλλιτέχνης είχε λογοκριθεί από φεστιβάλ κόμιξ, επειδή στα έργα του είχε… την ελληνική σημαία.
Οι αντιδράσεις όμως δεν περιορίσθηκαν στην άκρα αριστερά, αφού ακολούθησε και επεισόδιο μεταξύ του υπουργού Εξωτερικών και της αδελφής του Πρωθυπουργού και πρώην υπουργού Εξωτερικών Ντόρας Μπακογιάννη. Συγκεκριμένα, εξηγήσεις για την απόφαση του υπουργείου Εξωτερικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυρία Μπακογιάννη, κατά τη διάρκεια της κλειστής συνεδρίασης της επιτροπής, έθιξε το ζήτημα και είπε «διαφωνώ με αυτό που έγινε, να μη λογοκρίνουμε την τέχνη».
Προφανώς οι αντιδρώντες δε θέλουν να αντιληφθούν πού ακριβώς έγκειται το πρόβλημα. Στο γεγονός δηλαδή ότι η «καλλιτέχνις» δεν εξέθεσε το έργο της σε κάποια ιδιωτική γκαλερί, στο σπίτι της, ή οπουδήποτε αλλού, αλλά στο Ελληνικό Προξενείο. Σε έναν χώρο δηλαδή τον οποίο όλοι οι Έλληνες πληρώνουν από την τσέπη τους, προκειμένου να λειτουργεί με συγκεκριμένο σκοπό και στόχο. Η καλλιτέχνις μπορεί να πιστεύει ότι με την παρέμβασή της έστελνε κάποιο μήνυμα, με το οποίο συμφωνούν οι δυνάμεις της ακραίας αριστεράς και του woke δικαιωματισμού. Δικαίωμά της να το πιστεύει. Όμως κανένα δικαίωμα δεν έχει να καταχράται τον χώρο του προξενείου για να στέλνει τα δικά της μηνύματα, τα οποία μάλιστα υπονοούν ότι ο ελληνικός λαός αποτελείται από ανθρώπους οι οποίοι … σχετίζονται με αυτά που θέλει να καταγγείλει. Πολύ δε περισσότερο όταν για να το επιτύχει αυτό χρησιμοποιεί το σύμβολο που εκπροσωπεί όχι μόνον το ελληνικό κράτος αλλά τον κάθε Έλληνα πολίτη ξεχωριστά.
Γι’ αυτό και δικαίως έγινε θέμα στη Βουλή το ζήτημα αυτό, γι’ αυτό και δικαίως αντέδρασε το υπουργείο Εξωτερικών όπως θα έπρεπε, προφυλάσσοντας την εθνική μας αξιοπρέπεια που δεν μπορεί να γίνει κουρελού στα χέρια κάθε καλλιτέχνη ή με μειωμένα εθνικά αντανακλαστικά προξένου.
Και προσωπικά εάν θέλετε, πολύ περισσότερο με προβληματίζει το τελευταίο. Ότι ένας Έλληνας διπλωμάτης, με μεγάλη καριέρα, επέτρεψε σε αυτό το υβριστικό και προσβλητικό για τους Έλληνες «έργο» να εκτεθεί στον χώρο που διαχειρίζεται. Καλλιτέχνες, καλοί η κακοί, λογικοί ή σαλεμένοι υπήρχαν και θα υπάρχουν. Κάθε άνθρωπος όμως που φθάνει στη θέση του προξένου και δη στη Νέα Υόρκη θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά προετοιμασμένος για να υπερασπίζεται τη χώρα μας.